「カフェと囲碁 ひだまり」は、2022年10月2日をもって閉店しました。長らくご愛顧くださり、ありがとうございました。
私たちは新たに囲碁情報ポータル「囲碁ひだまり」https://igo-hidamari.net/ として再出発します。皆さまのご利用をお待ちしております!

カフェと囲碁 ひだまり

Blog

【レポート】アレックスのお菓子屋さんと所感

2017.12.18 mon
イベント/event

はじめましての方もそうでない方もおはようございます。
Pandoraです。12月17日に開催したアレックスのお菓子屋さんのレポートです。

Good morning everyone,maybe some people nice to meet you.
I’m an owner of Hidamari whose name is Pandora.
This is a report pf Alex’s patisserie.

今回は、フランスのクリスマスケーキ:ブッシュ・ド・ノエルを作ってもらいました!
なんてかわいいビジュアル。
This time,he made us a bûche de Noël!How cute it was!

ここに至るまで、色々な段階がありました。
狭いキッチンで一生懸命ケーキを作ってくれるアレックスの姿に心打たれます。
もちろん味もおいしかった!

Until completion, there were many processes.
I was impressed by his work in my small kitchen.
The taste was amazing.Thank you Alex.

また、いつもお世話になっているお客さまが、またまた手作りソーセージを作ってきてくれました。
おいしすぎる~!!いつもありがとうございます。

And my customer who always help us made us many handmade sausage.
It was delicious!Thank you so much.

ちょっとしたひだまり忘年会になりました。
It was like a Christmas party:))

ここから所感です。
From now,I would like to talk my recently thoughts.

年末になり、色々思うところあり、このままお店を続けていくかどうか非常に悩んでいました。
囲碁が弱いことでストレスを感じることが立て続けに起こり、
自分のお店なのに、自分がお店に必要な人物であるのかわからなくなり、不安定な毎日を送っていました。

しかし、気が付いたのです。
私がやりたいことは、私が輝ける場所を作るのではなく、
ひだまりに関わる人たちが輝ける場所を作るということを。

インストラクターの高橋さんだったり、アレックスだったり、他のお客さまだったり、
その人たちが持っているものを、受け取りたいという人たちへ伝えること、
そういうことが私はやりたかった。

私の周りには多才な人が昔から多く、類は友を呼ぶというのは本当なのかな?とよく思ったものです。
そういう多才な人たちは、もっとその能力を活かす方法あるよね。というくらい、
宝の持ち腐れとなるような場所に身を置いている人が多かった。

何かに長けていない私ができることは、そういうもったいない人を減らす場所をつくることなのかもしれません。

だから家業の碁会所を同じ業態で続けるのではなく、カフェという業態を選んで大正解でした。

私が輝ける場所は、音を楽しむ場所。
自分がイキイキと好きなことで輝ける舞台を用意してもらえることに心から感謝です。
きっと音楽がなければ、お店を作ることはできなかったことでしょう。
いまもこれからも。

来年はもっと色んな人が輝ける場所となれるよう、精進します。

最後まで読んでいただきありがとうございます。
皆さまとお会いできる日を心待ちにしております。

As the year end is close now,
I think about whether I want to keep my cafe or quit.
I was feeling stress because of I’m not good at go game now.
Hidamari is my cafe but I feel maybe I don’t need for Hidamari.

But I realized.
What I want to do is not to create a place where I can shine.
I want to create a place where people related to Hidamari can shine.

I don’t have any ability of anything,
but there are so many people who are talented around myself.
However,most of people aren’t taking advantage of the abilities.

My work is maybe I give them a stage where they will be shine.
It was better for me to choose cafe style than old style go game club.

The place where I can shine is stage of music.
I really thank to people who makes a place where I can shine.
If I don’t have any places where I can play DJ,I couldn’t create my own cafe even now.

I always try new things to create a place where people can shine.

Thank you for reading my blog until the end.
I hope see you soon.

Pandora